When design goes through the door, product failure comes in through the window.

Product innovation is one way that large corporations stay competitive in a rapidly changing marketplace, but it doesn’t always work out when big brands attempt innovation.

Below are what we consider to be 132 of the biggest product flops of all time. We combed through thousands of media articles to select these product flops across major industries including tech software and hardware, consumer packaged goods, fast food, and electronics.

Apple products included:

  • 4th Newton
  • 25th Pippin (w/ Bandai)
  • 32nd ROKR E1 (w/ Motorola)
  • 49th Quicktake Camera
  • 51st LISA
  • 79th Sapphire screens for iPhone (w/ GT Advanced Tech.)
  • 81st Cube G4
  • 82nd eWorld (w/ AOL)

Origen: 14 Corporate Innovation Lab Products That Changed The World – CB Insights Research

Also you can find products that were or still are being a complete success.

Today, it seems like every large corporation has its own “innovation lab.” Designed to be nimble, startup-like working environments inside big corporations, these labs have produced some successes.

Few are more critical of the model than startup entrepreneurs and VCs, who argue that corporate innovation labs are mostly innovation theater.

Every once in a while, however, a development emerges from one of these labs that pushes innovation forward and truly raises the bar for everyone else in the industry. Some have even become fundamental to the way we live and work today, including the Unix programming language, the smartphone, and the transistor, to name just three.

Xerox PARC (Apple’s inspiration) products included:

  • 5th The Ethernet
  • 10th. The Graphical User Interface
  • 11th. The Computer Mouse
  • 12th. The Laser Printer

Origen: 14 Corporate Innovation Lab Products That Changed The World – CB Insights Research

 

Cuando el diseño sale por la puerta, el desastre de producto entra por la ventana.

La innovación de productos es una de las maneras en que las grandes corporaciones se mantienen competitivas en un mercado que cambia rápidamente, pero no siempre funciona cuando las grandes marcas intentan innovar.

A continuación, los que consideramos que son los 141 mayores fracasos de producto de todos los tiempos. Revisamos miles de artículos para seleccionar estos fracasos de producto en las principales industrias, incluyendo software y hardware de tecnología, productos empaquetados para el consumidor, comida rápida y electrónica.

Productos de Apple incluídos:

  • 4th Newton
  • 25th Pippin (w/ Bandai)
  • 32nd ROKR E1 (w/ Motorola)
  • 49th Quicktake Camera
  • 51st LISA
  • 79th Sapphire screens for Iphone, (w/ GT Advanced Tech.)
  • 81st Cube G4
  • 82nd eWorld (w/ AOL)

También se pueden encontrar productos que fueron o están siendo un  éxito total.

Hoy en día, parece que cada gran empresa tiene su propio “laboratorio de innovación”. Diseñados para ser entornos de trabajo ágiles y similares a las startups pero dentro de grandes compañías, estos laboratorios han producido algunos éxitos.

Pocos son más críticos con el modelo que los fundadores de startups y los inversore de capital riesgo, que sostienen que los laboratorios de innovación corporativa principalmente “innovation theater“.

Sin embargo, de vez en cuando surge un desarrollo de uno de estos laboratorios que empuja la innovación hacia adelante y realmente eleva el nivel de toda una industria. Algunos incluso se han vuelto fundamentales para la forma en que vivimos y trabajamos hoy en día, incluido el lenguaje de programación Unix, el teléfono inteligente y el transistor, por citar solo tres.

Productos de Xerox PARC (inspiración de Apple) incluídos:

  • 5. The Ethernet
  • 10. The Graphical User Interface
  • 11. The Computer Mouse
  • 12. The Laser Printer